Menarik Takaful Keluarga




Takaful keluarga menawarkan faedah perlindungan hayat dan simpanan jangka panjang. Kita dan waris akan mendapat manfaat dalam bentuk kewangan jika kita (atau peserta dalam polisi) ditimpa kemalangan. Pada masa yang sama, kita juga akan menikmati simpanan persendirian jangka panjang kerana sebahagian daripada caruman anda akan didepositkan ke dalam sebuah akaun untuk tujuan simpanan.

Selain itu :
1. Kita boleh memilih sendiri tempoh matang dalam pelan kita. Tempoh yang paling sesuai ialah 20 tahun ke atas. Kenapa? Kerana Takaful ialah komitmen jangka panjang. Kita tentu mahu dilindungi seumur hidup kita. Sekiranya mahu mengambil takaful hanya untuk setahun dua, ia tidak memenuhi tujuan kita memerlukan perlindungan itu sendiri.

2. Kita juga layak dikecualikan daripada cukai pendapatan dalam bahagian rebet yang berkaitan takaful jika anda menyertai pelan takaful keluarga.

3. Juga jangan risau, Takaful bukan skim yang merugikan manusia. Malah ianya adalah pertolongan UTAMA disaat kita menghadapi kecemasan. Ini kerana, jika perlindungan optimum yang kita ambil, disaat berlaku kesempitan seperti sakit, kemalangan atau hilang upaya, kita tidak perlu menggunakan sumber sendiri untuk membayar atau mendapatkan faedah perubatan.

4. Pastikan kita benar-benar memahami konsep pelaburan dengan takaful. Banyak aduan dan keluhan yang saya terima tentang takaful, insuran tipu, rugi, tidak dapat pulangan semula dan sebagainya, yang secara tidak langsung memberikan gambaran buruk tentang konsep takaful.

Jom sertai kami. Hubungi saya 019-3313667 untuk pertanyaan

No comments:

Post a Comment